בדיקת פאפ משטח צוואר הרחם

טיפול ואבחון קונדילומה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון קונדילומה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים

בדיקת פאפ משטח צוואר הרחםבדיקת פאפ (Pap Smear), המכונה גם "משטח צוואר הרחם" עוזרת בזיהוי תאים טרום ממאירים בצוואר הרחם וגם באיתור דלקות נרתיקיות.

במהלך הבדיקה נוטלים תאים מתעלת צוואר הרחם על ידי שפשוף של משטח, ומניחים אותם על גבי זכוכית מנשא, הנשלחת למעבדה.

התאים שעל גבי הזכוכית נבדקים תחת מיקרוסקופ לאבחון מצבם ובחינת השינויים, במידה ואכן קיימים כאלה, שחלו בהם. הבדיקה נעשית, במקרים מסוימים, תחת טשטוש קל, היא איננה מכאיבה אם כי עשויה לגרום לתחושת חוסר נוחות קלה.

חשיבות הבדיקה

כשחקר את התאים הווגינאליים שבגוף האישה, גילה ג'ורג' פאפאניקולאו, רופא שבחן את הנושא בשנת 1920 לעומק, נוכחות של כמה תאים ממאירים באזור. כמה שנים לאחר מכן, הוא פרסם שיטה פשוטה ומהירה העוזרת בזיהוי תאים שאינם תקינים בצוואר הרחם.

הבדיקה נעשית על ידי לקיחת דגימה, תוך כדי גירוד צוואר הרחם, המועברת למעבדה. הבדיקה, שהפכה כיום לאחת הבדיקות החשובות המומלצות לנשים, נקראת עם שמו – בדיקת פאפ. הבדיקה מצליחה למנוע למעלה מ – 90 אחוז ממקרי צוואר הרחם על ידי זיהוי שינויים מוקדמים בתאים.

נכון להיום, ומבחינה סטטיסטית, 3 מתוך 4 נשים שלא עברו מעולם את הבדיקה, עשויות לפתח את המחלה. הבדיקה מהווה כבדיקת מניעה לסרטן וגם, בחלק מהמקרים, עוזרת בקביעת הטיפול עצמו במידה והסרטן קיים.

למי היא מומלצת

בדיקת פאפ היא בדיקת סקר. כלומר, היא מבוצעת בקרב נשים שאינן מציגות סימפטומים שונים למחלה. הסיבה לכך קשורה לעובדה שמדובר בסוג של סרטן, המתפתח באופן הדרגתי ועוברות לרוב כמה שנים עד שהופך לפולשני. במהלך אותן שנים הטיפול בו יעיל מאד ואפשר לזהות אותו כבר בשלביו המוקדמים.

שכיחות מחלת סרטן צוואר הרחם עולה מגיל 18 ובמיוחד בקרב נשים שפעילות מינית. ולכן, ההמלצה היא לכל אישה שקיימה יחסי מין והיא מעל לגיל 18, לעבור בדיקת פאפ אחת לשנתיים. במידה ומופיעים תסמינים כלשהן כמו הפרשות לא רגילות, כאב או דימום שאיננו שגרתי חשוב להיבדק, גם אם עברו שנתיים מאז שבוצעה בדיקת הפאפ האחרונה.

תוצאות הבדיקה

תוצאות הבדיקה יכולות להיות אחת מתוך כמה אפשרויות. האפשרות הראשונה היא בדיקה שלילית, משמע – התאים תקינים ואין עדות לדלקת. האפשרות השנייה שהדגימה איננה מספקת לצורך ביצוע הערכה, בין אם התאים שלקחו פגומים ובין אם אינם ניתנים לזיהוי באופן ברור. האפשרות השלישית שמדובר בתאים דלקתיים, אך כאלה שאינם סרטניים. האפשרות הרביעית היא שמדובר בתאים חריגים בלתי מוגדרים, מה שמצריך בדיקה נוספת כדי לשלול אפשרות של תאים טרום סרטניים או תאים סרטניים.

האפשרות החמישית היא שמדובר בהתפתחות בלתי תקינה של רקמת צוואר הרחם, הנעלמת לרוב באופן ספונטני, אך ישנו סיכוי של בין 12 ל – 16 שתחמיר. הדבר מצריך מעקב. האפשרות השישית שמדובר בשינויים בתאים בקנה מידה רחב, כשאצל 2 אחוז מהנשים שמגלים אצלן ממצא זה מדובר בסרטן צוואר הרחם ואצל 20 אחוז ישנה סבירות שהממצאים יתפתחו לסרטניים במידה והדבר לא יטופל. האפשרות האחרונה היא שסרטן צוואר הרחם נוכח ויש צורך בהמשך טיפול.

סרטן צוואר הרחם בישראל

נכון להיום הגורם העיקרי לסרטן צוואר הרחם בקרב נשים בארץ הוא נגיף הפפילומה. מסיבה זו ישנה חשיבות רבה מאד לקבלת החיסון נגד הנגיף, המוצע כיום לבנות (וגם לבנים) בכיתות ח'. על פי מחקרים שבוצעו בעולם, נמצא כי החיסון שניתן לנערות ולנשים בגילאי 15 עד 26 עוזר ב – 99 אחוז מהמקרים במניעת הופעת נגעים טרום סרטניים, המתפתחים במקרים מסוימים לסרטן צוואר הרחם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים

המרכז טיפול ואבחון קונדילומה
המרכז טיפול ואבחון קונדילומה

המרכז טיפול ואבחון קונדילומה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון קונדילומה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון קונדילומה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גבר
טיפול יעיל – פתרון טבעי לשפיכה מוקדמת

שפיכה מוקדמת היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתפקוד המיני אצל גברים. היא מתאפיינת בשפיכה שמתרחשת במהירות רבה, לעיתים קרובות לפני או בתוך זמן קצר מאוד מתחילת הפעילות המינית. השפעתה על איכות החיים והביטחון העצמי של גברים רבים היא משמעותית, ולכן חשוב להבין את הגורמים לה ואת אפשרויות הטיפול.

לקריאת המאמר »
salty
כיצד חדרי מלח יכולים לסייע בטיפול במחלות המועברות במגע מיני

מחלות המועברות במגע מיני (STD) הן דאגה בריאותית עולמית, המשפיעה על מיליוני אנשים מדי שנה. בעוד שהתקדמות רפואית הובילה לטיפולים יעילים, אנשים רבים מחפשים טיפולים אלטרנטיביים כדי להשלים את הרפואה המסורתית. גישה הוליסטית כזו שצוברת פופולריות היא השימוש בחדרי מלח.

לקריאת המאמר »
לייזר
המדריך האולטימטיבי לטיפול יעיל בלייזר: להיפרד מפגמי העור

ברוכים הבאים למדריך האולטימטיבי לטיפול בלייזר יעיל, בו נחקור את הדרכים השונות שטכנולוגיה מהפכנית זו יכולה לעזור לך להשיג עור ללא רבב. בין אם אתם מתמודדים עם צלקות אקנה, כתמי שמש או שיער לא רצוי, טיפול בלייזר מציע פתרון בטוח ויעיל. במאמר מקיף זה נעמיק בסוגי הלייזרים השונים, היישומים שלהם ולמה ניתן לצפות במהלך הטיפול ואחריו.

לקריאת המאמר »
האם לג'ל קמגרה יש השפעה בקונדילומה?

קונדילומה ופפילומה הם זיהומים נפוצים המועברים במגע מיני המשפיעים על מיליוני גברים ברחבי העולם. זיהומים אלו עלולים לגרום לאי נוחות, מבוכה ואפילו סיבוכים בריאותיים חמורים אם אינם מטופלים. עם זאת, הודות לתרופה המהפכנית Kamagra, יש כעת כלי רב עוצמה זמין לעזור לגברים להילחם ביעילות במצבים אלה.

לקריאת המאמר »
הגבר את הבריאות שלך והפחת את הסיכון לקונדילומה עם אורח חיים בריא

לחיות אורח חיים בריא זה לא רק להיראות טוב; זה גם ממלא תפקיד מכריע בהפחתת הסיכון למצבים בריאותיים שונים, כולל קונדילומה. קונדילומה, הידועה גם בשם יבלות באברי המין, היא זיהום המועבר במגע מיני הנגרם על ידי וירוס הפפילומה האנושי (HPV).

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!